Rensa Family Company nam onlangs de 50ste Renault-truck in gebruik. Het betreft een Renault Trucks D met 210 pk die rijdt op de biodiesel HVO. Het voertuig wordt ingezet voor het gezamenlijke transport van meerdere technische groothandels uit de Rensa Family; een groep van specialisten in de installatiebranche . Met name de efficiency van de Renault Trucks D en het feit dat de truck rijdt op de duurzame brandstof HVO was voor Rensa reden opnieuw voor Renault Trucks te kiezen.Rensa Family Company nam onlangs zeven Renault-trucks in gebruik. De trucks rijden op HVO (Hydrotreated Vegetable Oil): een biodiesel gewonnen uit afvalstromen.

Al sinds 2018 rijdt een deel van het wagenpark op deze biodiesel die wordt gemaakt uit recyclede plantaardige afvaloliën en -vetten. In pure vorm maakt deze emissiearme biobrandstof een CO2-reductie van 89% mogelijk. De oplossing voor Rensa Family Company betreft een mengvorm met 20% biodiesel. Deze B20 heeft een well-to-wheel CO2-reductie van rond de 18%.

Duurzaamheid vooropDuurzaamheid is voor de Rensa Family uitermate belangrijk. “Wij streven ernaar om voorloper te zijn in duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen.  We zijn in het bezit van de ‘Lean & Green 3e Star’ en niveau 3-gecertificeerd op de CO2-prestatieladder”, verklaart transportmanager Bob Lammers.

Rensa Family Company rijdt nu ruim een jaar met meerdere Renault-trucks op HVO. “Onze ervaringen met HVO als brandstof zijn goed. Het heeft een iets hogere kostprijs, maar daar staat een hoger rendement tegenover; bovendien is er minder AdBlue nodig voor een schone verbranding. HVO helpt ons om onze ecologische voetafdruk nog verder te verkleinen”, verklaart Bob Lammers.De trucks werden geleverd door Renault Trucks-dealer Paashuis Bedrijfswagens.