Hyundai gelooft voorlopig nog niet in volledig elektrische toekomst

De Hyundai Ioniq is er als Hybrid, Plug-in Hybrid en EV. De auto staat daarmee samen met de Kia Niro symbool voor het beleid van de Hyundai Motor Group, dat doelbewust en meer dan menig concurrent inzet op alle mogelijke aandrijflijnen. Nu, maar ook in de toekomst.

Benzine, diesel, mildhybrid, hybride, plug-inhybride, elektrisch en zelfs waterstof: Hyundai Motor heeft van iedere denkbare aandrijfvorm één of meerdere voorbeelden in huis. Daarmee varen de Koreanen een andere koers dan veel andere autobedrijven, waar juist specifiek wordt ingezet op volledig elektrische auto’s of, in het geval van bijvoorbeeld Toyota, hybrides. Wat bij Hyundai gebeurt lijkt op schieten met hagel, maar is volgens David Labrosse een goed doordacht beleid. Labrosse is Head of Product Planning bij Hyundai Motor Europe’s Technical Center in Rüsselsheim, Duitsland, en gelooft voorlopig niet in een toekomst die volledig elektrisch is. “Aan de ene kant is volledig inzetten op …

Lees verder…